Modernizacja linii E59, łączącej Wielkopolskę z Wrocławiem, obejmie ostatni 70 km odcinek z Czempinia do granicy województwa dolnośląskiego. Wiosną PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpiszą umowy z wykonawcami warte 1,5 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują 70 km trasy od Czempinia do granicy województwa wielkopolskiego. Prace obejmą 5 stacji: Rawicz, Bojanowo, Leszno, Stare Bojanowo i Kościan. Efektem będą bardziej komfortowe perony, wyposażone m.in. w nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Podróżni skorzystają z nowej informacji głosowej i wizualnej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy wyposażenie 24 przejazdów kolejowo-drogowych w nowe urządzenia zabezpieczające – rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową, a także w monitoring. Ponadto wybudowane będą 3 wiadukty drogowe w Pakówce, Lesznie i Klonówcu oraz 4 wiadukty kolejowe w Rawiczu i Kościanie. Sprawny przejazd pociągów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].