E-commerce w branży budowlanej

18 stycznia 2017

Społeczeństwo poddało się rozwojowi technologicznemu i chętnie korzysta z udogodnień, wprowadzanych na rynek przez firmy handlowe. Platformy e-commerce cieszą się coraz większym powodzeniem - z roku na rok rośnie zainteresowanie taką formą zakupów. Dla branży sprzedawców materiałów budowlanych jest to również szansa na wzrost poziomu sprzedaży.

E-commerce oznacza dla klientów dostęp z dowolnego miejsca i wygodny sposób składania zamówień, szczególnie gdy te powtarzają się cyklicznie. Możliwość stałego podglądu poprzednich dyspozycji i dostawa towarów w wyznaczone miejsce zagwarantowały platformom e-commerce duży udział w rynku. W Polsce obserwujemy ciągle rosnące zainteresowanie tym kanałem sprzedaży. Dobre warunki do jego rozwoju w maju ubiegłego roku zapewnił również rząd, nie obejmując e-handlu podatkiem od sprzedaży. Rynek materiałów budowlanych dopiero zaczął korzystać z tego modelu, ale już może pochwalić się znaczącymi zyskami.

- Zeszły rok był dla branży dobrym zwiastunem i obiecującą prognozą na przyszłość. Dzięki dedykowanym rozwiązaniom, widzimy rosnące zainteresowanie zarówno wśród małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw budowlanych. Dla nich, współpraca z firmą z 50 oddziałami stacjonarnymi i nowoczesnym systemem e-commerce to bardzo duże udogodnienie. Sprzedaż internetowa umożliwia nie tylko zakupy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, ale także wiele innych udogodnień, jak ponowienie zamówienia jednym kliknięciem - mówi Bartosz Pilch, Dyrektor E-commerce w firmie SIG.

Miniony rok był czasem dynamicznego rozwoju platform e-commerce w Polsce. Sprzedaż internetowa odnotowała przyrost na poziomie od 15 do 19%, w zależności od źródeł. Jest to duży postęp, w porównaniu do reszty gałęzi gospodarki. Był to też przełomowy okres dla branży budowlanej, która stawiała swoje pierwsze kroki na rynku e-commerce.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.