Nowy wymiar zakupów. Centra handlowe przyszłości

23 września 2016

Savills, doradca na rynku nieruchomości, wydał publikację "Nowy wymiar zakupów. Centra handlowe przyszłości", która ukazuje perspektywy rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce w kontekście zmieniających się preferencji zakupowych klientów i rosnącej konkurencji ze strony e-commerce.

Eksperci Savills podsumowują trendy społeczno-kulturowe, które bezpośrednio przekładają się na współczesną rolę centrów handlowych i ich funkcjonowanie:

Doświadczenia pozazakupowe napędzają sprzedaż

Poprawa doświadczenia zakupowego klienta, tzw. customer experience, stała się jednym z najważniejszych elementów strategii marek i centrów handlowych. Zarządcy i właściciele centrów handlowych będą zmuszeni dostosować ofertę do zmieniającego się rynku i zbudować nową wartość, zarówno dla klientów centrów, jak i najemców. Działania te powinny być oparte na wnikliwej analizie zachowań zakupowych i aktywnym poszukiwaniu optymalnych pod względem kosztów i skuteczności rozwiązań.

Rosnąca rola gastronomii i rozrywki

Oprócz wzrostu liczby odwiedzających czy zwiększeniu wartości koszyka, zarządcy koncentrują się na wydłużaniu czasu pobytu klienta w centrach handlowych. Nowe pokolenie nastoletnich klientów oczekuje, że centrum handlowe będzie miejscem spotkań, w którym dzięki bogatej ofercie pozazakupowej, będą mogli spędzić cały dzień. Stąd inwestycje w rozbudowy stref gastronomicznych o m.in. ofertę casual dining i inwestycje w różnego rodzaju formaty rozrywkowe.

Zakupy w zabytkowych przestrzeniach

Wzrastająca świadomość polskich konsumentów i jej rosnący udział w życiu kulturalnym i społecznym przekładają się na wzrost zapotrzebowania na ciekawe koncepty handlowe. Coraz więcej z realizowanych projektów wyróżnia się interesującą architekturą, ciekawą historią i bogatą ofertą pozazakupowych rozrywek. Do takich projektów można zaliczyć: Halę Koszyki, Koneser czy ArtN w Warszawie.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.