Savills, doradca na rynku nieruchomości, wydał publikację "Nowy wymiar zakupów. Centra handlowe przyszłości", która ukazuje perspektywy rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce w kontekście zmieniających się preferencji zakupowych klientów i rosnącej konkurencji ze strony e-commerce.
Eksperci Savills podsumowują trendy społeczno-kulturowe, które bezpośrednio przekładają się na współczesną rolę centrów handlowych i ich funkcjonowanie:
Doświadczenia pozazakupowe napędzają sprzedaż
Poprawa doświadczenia zakupowego klienta, tzw. customer experience, stała się jednym z najważniejszych elementów strategii marek i centrów handlowych. Zarządcy i właściciele centrów handlowych będą zmuszeni dostosować ofertę do zmieniającego się rynku i zbudować nową wartość, zarówno dla klientów centrów, jak i najemców. Działania te powinny być oparte na wnikliwej analizie zachowań zakupowych i aktywnym poszukiwaniu optymalnych pod względem kosztów i skuteczności rozwiązań.
Rosnąca rola gastronomii i rozrywki
Oprócz wzrostu liczby odwiedzających czy zwiększeniu wartości koszyka, zarządcy koncentrują się na wydłużaniu czasu pobytu klienta w centrach handlowych. Nowe pokolenie nastoletnich klientów oczekuje, że centrum handlowe będzie miejscem spotkań, w którym dzięki bogatej ofercie pozazakupowej, będą mogli spędzić cały dzień. Stąd inwestycje w rozbudowy stref gastronomicznych o m.in. ofertę casual dining i inwestycje w różnego rodzaju formaty rozrywkowe.
Zakupy w zabytkowych przestrzeniach
Wzrastająca świadomość polskich konsumentów i jej rosnący udział w życiu kulturalnym i społecznym przekładają się na wzrost zapotrzebowania na ciekawe koncepty handlowe. Coraz więcej z realizowanych projektów wyróżnia się interesującą architekturą, ciekawą historią i bogatą ofertą pozazakupowych rozrywek. Do takich projektów można zaliczyć: Halę Koszyki, Koneser czy ArtN w Warszawie.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].