Większy komfort na stacjach i przystankach, krótsze podróże z Ełku do granicy i sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych na międzynarodowej trasie Rail Baltica to zakładane efekty modernizacji odcinka Ełk – Olecko – Suwałki – Trakiszki. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji przygranicznego odcinka Rail Baltica.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji odcinka Ełk – Olecko – Suwałki – Trakiszki. Połączenie jest ostatnim fragmentem polskiej części międzynarodowego korytarza transportowego Rail Baltica. Dokument określi zakres inwestycji i szczegółowe rozwiązania przebudowy odcinka międzynarodowego korytarza Rail Baltica.
Opracowanie studium wykonalności pozwoli na określenie i wybranie najlepszego wariantu modernizacji. Decyzja o realizacji przyjętego wariantu będzie w IV kwartale 2018 roku. Zasadniczym celem inwestycji na trasie Ełk – Olecko – Suwałki – Trakiszki jest skrócenie czasu przejazdu dzięki podwyższeniu prędkości pociągów, zwiększenie komfortu podróżowania przez przebudowę stacji i przystanków, zwiększenie przepustowości linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa. Trasa planowana jest dla pociągów pasażerskich i towarowych.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].