Dobre podróże ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza

22 czerwca 2018

Wygodne perony dla podróżnych, sprawniejsze przewozy towarów, wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych – to zakładane efekty rozpoczętej w czerwcu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Już demontowana jest sieć trakcyjna i wymieniane tory na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic. Utrzymany jest ruch pociągów. Wartość inwestycji to ok. 379 mln zł.

Ciężki sprzęt do wymiany podkładów i szyn pracuje na odcinku Skarżysko-Kamienna – Wąchock. Rozpoczęła się przebudowa peronów. Po zakończeniu demontażu, wymieniona zostanie także sieć trakcyjna. Od września prace budowlane obejmą drugi tor. Modernizację trasy zaplanowano najpierw na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie. To demontaż i wymiana 18 km toru i 10 km sieci trakcyjnej oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych m.in. mostu nad rzeką Oleśnicą w Skarżysku-Kamiennej.

Perony na stacjach: Skarżysko-Kamienna, Wąchock, Starachowice Wschodnie i przystankach: Skarżysko-Kościelne i Marcinków zostaną podwyższone i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wiaty, ławki, estetyczne oświetlenie oraz czytelne oznakowanie poprawią komfort korzystania z kolei. Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym i rozjazdów oraz prace na 10 przejazdach m.in. w Skarżysku–Kamiennej, Marcinkowie, Wąchocku i Starachowicach poprawią bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Wyremontowane zostaną także budynki nastawni w Wąchocku i Starachowicach Wschodnich.

W trakcie modernizacji ruch pociągów zostanie utrzymany i będzie się odbywał po jednym torze. W ciągu doby po linii kursuje średnio 16 par połączeń pasażerskich. Tylko za dwie pary pociągów regionalnych wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.