Droga ekspresowa S5 otwarta

06 listopada 2017

Dobiegła końca budowa pierwszego zadania odcinka drogi od Korzeńska (bez węzła) do Węzła Widawa, realizowanego w ramach trasy S5 Wrocław-Poznań. Inwestycję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykonało konsorcjum firm Budimex i STRABAG Infrastruktura Południe. Kontrakt opiewał na kwotę 468,5 mln zł netto.

Cała trasa od Korzeńska do Widawy mierzy ok. 48 km. Konsorcjum zrealizowało jej pierwszy fragment o długości ok. 15 km. Kontrakt na budowę pierwszego zadania w ramach trasy S5 Wrocław-Poznań został podpisany z końcem lipca 2014 r. Od tego czasu spółki miały 30 miesięcy, plus trzy 3-miesięczne okresy zimowe, na jego realizację. Zgodnie z umową powstała trasa mająca dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra w każdą stronę, zaś szerokość pasa rozdziału została dostosowana do możliwości poszerzenia jezdni o trzeci pas w przypadku zwiększenia natężenia ruchu. Wybudowano także dwa węzły Żmigródek i Żmigród oraz drogi dojazdowe, zapewniające obsługę przyległego terenu. Jednocześnie zrealizowane zostały urządzenia infrastruktury technicznej, tj. kanalizacja deszczowa, sieć gazowa i oświetlenie oraz przepusty drogowe o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej czy dwa miejsca obsługi podróżnych, tzw. MOP-y Morzęcino Wschód i Zachód.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.