Inwestycja na terenie terminala kontenerowego kosztowała prawie 17 mln euro. Nowa infrastrura, po jej pełnej oddaniu do użytkowania, będzie w stanie osiągnąć roczną zdolność przeładunkową na poziomie 750 tys. TEU czyli twenty-foot equivalent unit. Ta jednostka pojemności równoważna jest objętości kontenera o długości dwudziestu stóp.
Rozbudowa w Trójmieście ruszyła w 2018 roku. W tym czasie wydłużono tory z 618 do 750 metrów, a dodatkowo bocznica kolejowa została rozbudowana z czterech do siedmiu torów. Ponadto, zakupiono w pełni zelektryfikowane suwnice kolejowe RMG, a także uruchomiono system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów. Przy okazji budowy powiększono również plac składowy oraz zakupiono dodatkowy sprzęt do jego obsługi.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.