Do 20 lipca br. katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czeka na oferty opracowania tzw. koncepcji programowej dla budowy ok. 40 km ekspresowej trasy S1 między Mysłowicami i Bielskiem-Białą w woj. śląskim.
Droga ekspresowa S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej ma połączyć istniejące fragmenty ekspresowej trasy z Cieszyna do Bielska-Białej (S52) i istniejące odcinki S1 Bielska-Białej w kierunku Zwardonia z S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej.
Odcinek Kosztowy – Suchy Potok to również najdłuższy z czterech fragmentów trasy S1 przeznaczonych do realizacji w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Zostanie poprowadzony nowym śladem między Mysłowicami a Bielskiem-Białą; wraz z nim mają powstać obwodnice Bierunia i Oświęcimia. Cała inwestycja ma kosztować ok. 3,5 mld zł.
Koncepcja programowa tego przygotowywanego od lat przedsięwzięcia ma wskazać główne założenia do rozwiązań projektowych i technologii budowy oraz określić wytyczne dla projektu budowlanego. Jej autorzy będą mieli na to 11 miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca koncepcji będzie też później wspierał GDDKiA w przetargu na roboty budowlane, np. w odpowiedziach na pytania oferentów.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.