Inwestycja PLK zwiększa możliwości kolei w Rybniku

13 czerwca 2018

Efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Rybniku to m.in. nowe perony dla podróżnych, wzmocnienie ważnego wiaduktu w centrum miasta i odnowa, istotnego w ruchu towarowym, historycznego Mostu Zamysłowskiego nad Nacyną - największego i najciekawszego obiektu kolejowego w regionie. Prace realizowane są w ramach projektu KPK za 370 mln zł, współfinansowanego ze środków UE.

Rewitalizacja linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza to korzyści dla mieszkańców Rybnika i transportu w Rybnickim Okręgu Węglowym. Zwiększa się przepustowość, czyli możliwość kursowania większej liczby pociągów, skrócą się podróże, gdyż pociągi pojadą szybciej. Dla pociągów regionalnych Żory – Rybnik czas przejazdu skróci się z 22 do 13 minut. Dzięki szybszym wyjazdom pociągów towarowych z Rybnickiego Okręgu Węglowego, kolej stanie się bardziej konkurencyjna względem innych środków transportu.

Rybnik – wakacyjne wyjazdy z nowych peronów

W czerwcu wykonawca kończy prace przy peronach. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów dzięki podwyższeniu obiektów do 76 cm. Zapewnione są tablice informacyjne z rozkładem jazdy. Dodatkowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zł kończą montaż wind na dwóch peronach. Na stacji wymieniono już część torów, sieci trakcyjnej oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Przez wiadukt nad ul. Chwałowicką po nowych torach

Zakończyła się przebudowa pierwszej części wiaduktu. Pociągi jeżdżą już po 3 nowych konstrukcjach pod 3 torami. Szeroki zakres prac wymagał specjalnej organizacji ruchu kolejowego i drogowego. To wymiana przęseł, wzmocnienie podpór oraz demontaż starych i montaż nowych torów i sieci trakcyjnej. Teraz wykonawca pracuje od strony północnej. Dzięki specjalnej organizacji ruchu drogowego wymieniane są kolejne 3 konstrukcje wiaduktu i tory. Wiadukt będzie miał także nowe powłoki antykorozyjne elementów stalowych i podpór.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.