Koncepcje przebudowy mostu w Przemyślu

31 sierpnia 2016

Społecznicy z Przemyśla krytycznie oceniają propozycje urzędu miasta i PKP PLK dotyczące przebudowy mostu. Proponują własną, alternatywną koncepcję.

PKP PLK SA wraz z Pracownią Mostoprojekt Katowice zaprezentowało dwie koncepcje przebudowy XIX-wiecznego mostu kolejowego w Przemyślu zaprojektowanego w biurze Gustave'a Eiffel'a. Pierwsza z nich zakłada budowę nowego mostu w nowoczesnej technologii tzw. betonu sprężonego i pozostawienie istniejącej konstrukcji kratowej. Most poprowadzony w nowym śladzie umożliwi przejazd pociągów typu Pendolino. W tej koncepcji istniejąca konstrukcja kratowa zostanie przekazana na rzecz Miasta (odpłatnie w cenie złomu lub za symboliczną opłatą) i będzie mogła być wykorzystana np. na ścieżkę pieszo rowerową. Bardzo szacunkowy koszt tej inwestycji to ok. 10 mln zł.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.