Kończą się zasadnicze prace na warszawskiej linii obwodowej

14 czerwca 2018

Widać już pełny kształt peronu 8 stacji Warszawa Zachodnia oraz przystanków Warszawa Wola, Młynów i Koło. Na linii obwodowej, modernizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wybudowano już większość torów oraz zamontowano słupy trakcyjne. Trwają prace wykończeniowe na przystankach. Zgodnie z deklaracjami wykonawcy prace zakończą się w połowie sierpnia.

Na peronie 8 stacji Warszawa Zachodnia zakończono już budowę nowego, dłuższego, przykrywającego prawie cały peron zadaszenia. Ułożone zostały nowe tory, ustawiane są słupy nowej sieci trakcyjnej. Wykonawca kończy budowę dojść do przystanku – montowane są wygrodzenia, pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności. Od lipca rozpocznie się montaż nagłośnienia i monitoringu.

Konstrukcje dwóch wiaduktów nad ulicami Kasprzaka i Wolskiej są już skończone. Wykonawca układa na nich nowe tory i przygotowuje rozwieszanie sieci trakcyjnej.

Peron przystanku Warszawa Wola ma nową wiatę. Na peronie ustawione są już nowe ławki i tablice informacyjne. Na całej długości przystanku po obu stronach nowej, wyższej platformy, wykonana została nowa nawierzchnia torowa. Niebawem gotowe będą nowe dojścia do przystanku oraz zainstalowane zostanie nowe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring.

Na przystanku Warszawa Młynów gotowe są dwa perony. Trwa układanie torów, budowa dojścia od strony ulicy Górczewskiej oraz kładki wzdłuż wiaduktu kolejowego. Nowy układ wejść i zejść z nowego peronu umożliwi  pasażerom szybką i wygodną przesiadkę z kolei do innych środków komunikacji miejskiej.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.