Krakowska łącznica otwarta

08 grudnia 2017

Nowa łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze od 10 grudnia zapewni krótsze podróże z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego. Podróżni skorzystają z nowych, wyposażonych w windy i schody ruchome przystanków. Na Krakowie Zabłociu zatrzyma się nawet 140 pociągów, a na przystanku Kraków Podgórze - 56. Wyeliminowana będzie czasochłonna zmiana lokomotyw w Krakowie Płaszowie. Projekt zrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wart jest 348 mln zł.

Krakowska łącznica, największy nowy obiekt kolejowy w Polsce, o długości ponad 1100 m, otwiera możliwości szybkich podróży w mieście, aglomeracji, regionie oraz skraca czas przejazdu pociągów dalekobieżnych. Dzięki trzem estakadom i dwóm wiaduktom można szybciej podróżować „nad Krakowem”. Łącznica jest jednym z projektów Krajowego Programu Kolejowego, który rozwija sieć kolejową w Krakowie i województwie oraz zapewnia lepsze połączenia kolejowe w Polsce.

- Krakowska łącznica jest inwestycją, która pokazuje, że kolej odzyskuje ważną rolę w systemie komunikacji. Kolejne projekty realizowane z Krajowego Programu Kolejowego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie i Małopolsce będą uzupełniały i zwiększały możliwości kolei. Dzięki temu Polska będzie coraz lepiej skomunikowana zarówno w obszarze regionalnym jak i krajowym – mówi Andrzej Bittel, wiceminister Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Rozwój kolei w aglomeracjach, lepsze integrowanie z innymi środkami komunikacji miejskiej, tworzenie dla mieszkańców dobrych możliwości podróży - to jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego.

- Kraków jest przykładem poprawy komunikacji w aglomeracji dzięki inwestycjom kolejowym. Mieszkańcy zyskują nie tylko krótsze podróże, ale także wygodniej wsiądą do pociągów ze zmodernizowanych i nowych przystanków. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stawiają na takie rozwiązania również w innych miastach. Zwiększą się możliwości podróży koleją m.in. w Gorzowie Wielkopolskim czy Warszawie – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.