Budowa podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wkracza w kolejny etap. Wykonawca zamówił specjalistyczne maszyny do drążenia tuneli pod miastem.
Inwestycja za ponad 1,7 mld zł, współfinansowana z POIiŚ otworzy nowe możliwości dla przewozów kolejowych w Polsce. Dwa nowe przystanki ułatwią komunikacje w mieście i aglomeracji.
– Budowa tunelu średnicowego to zapowiadana przez nas kontynuacja prac rozpoczętych budową Łodzi Fabrycznej. Na projekcie wykorzystane będą nowoczesne i bezpieczne techniki i technologie, by stworzyć jeszcze sprawniejszy system transportu kolejowego w Polsce – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wykonawca inwestycji, konsorcjum firm Energopol Szczecin S.A. oraz PBDiM Mińsk Maz. Sp. z o.o. podpisał umowę z firmą Herrenknecht AG na dostawę dwóch tarcz TBM (TBM z ang. tunnel boring machine, maszyna drążąca tunel) do drążenia łódzkich tuneli. Urządzenia są specjalnie produkowane dla inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Pierwsza z maszyn ma być gotowa do pracy jeszcze w tym roku.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.