Nowoczesny system na trasie Wrocław – Poznań

30 marca 2018

Podniesienie poziomu bezpieczeństwa, zwiększenie przepustowości linii oraz sprawniejsze kursowania pociągów – to główne efekty wdrożenia europejskiego systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E59, na odcinku Wrocław – Poznań. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę, współfinansowaną ze środków UE, za 87 mln zł netto na projekt i budowę systemu.

Efektem wdrożenia systemu ERTMS/ETCS poziom 2 będzie zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów na linii z Wrocławia do Poznania. Sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym ułatwi obsługę pociągów pasażerskich i towarowych oraz ruch aglomeracyjny. Wprowadzenie systemu pozwoli także pociągom, poruszającym się po europejskich liniach kolejowych, na swobodne przekraczanie granic, bez konieczności wymiany urządzeń lub lokomotyw. Wdrożenie systemu jest szczególnie ważne na linii Wrocław – Poznań, która leży na międzynarodowej trasie E 59, łączącej Skandynawię z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami.

Zabudowa systemu ETCS poziomu 2 na linii E59 na odcinku Wrocław – Poznań przewiduje wyposażenie linii w nowoczesny system i urządzenia sterowania ruchem kolejowym na ponad 162 kilometrach linii dwutorowej i 17 stacjach.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.