Nowy most nad Bugiem ułatwi podróż z Warszawy do Białegostoku

06 lutego 2018

Postępuje budowa mostu na Bugu i modernizacja stacji w Małkini oraz torów pomiędzy Sadownem a Czyżewem – to najważniejsze prace realizowane obecnie na linii Warszawa – Białystok. Efektem będą krótsze podróże na Mazowszu oraz Podlasiu. Sprawniej pojadą międzynarodowe pociągi pasażerskie i towarowe na linii Rail Baltica.

Tylko dzięki przebudowie odcinka Sadowne – Czyżew pasażerowie skorzystają z nowych peronów na 4 przystankach i 2 stacjach. Wszystkie będą wyposażone w wiaty, nowe oświetlenie, ławki i antypoślizgową nawierzchnię. Dzięki podwyższeniu peronów oraz budowie wind i pochylni zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych zdolnościach poruszania się. Prace rozpoczęły się od stacji Sadowne w stronę Białegostoku. Na około 30 km zdemontowany został jeden tor wraz z siecią trakcyjną. Rozebrano 5 peronów na stacji Sadowne. Obecnie układany jest nowy tor. Wykonawca przygotował szyny oraz ponad 20 000 podkładów. Trwają prace związane z budową trzech mostów, przepustów oraz przejścia dla pieszych pod torami na stacji Małkinia. Budowane są perony na przystankach: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka oraz Szulborze Koty.

Nowy most nad Bugiem

Dotychczasowy jednotorowy odcinek Prostyń Bug – Małkinia będzie dwutorowy. Podobnie zaplanowano nowy most nad rzeką Bug. Znacznie ułatwi to przejazd pociągów, który dotychczas był ograniczony przez jazdę jednym torem.

Nowa przeprawa na Bugu będzie miała konstrukcję łukową złożoną z dwóch stalowych mostów (po jednym na każdy tor) osadzonych na wspólnych przyczółkach i żelbetowych podporach. Powstający 300-metrowy obiekt umożliwi szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h (obecnie 120 km/h). Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 221 ton/oś.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.