Na budowie drogi ekspresowej S6 między Słupskiem a Bożympolem trwa układanie nawierzchni betonowej. Prace prowadzone są w trybie ciągłym, 24 godziny na dobę, co pozwala na wykonanie do ok. 700 metrów trasy dziennie. Technologia wymaga nieprzerwanego betonowania, dlatego na obu odcinkach zrezygnowano z klasycznego asfaltu.
Betonowa nawierzchnia zostanie zastosowana na dwóch fragmentach trasy: od końca obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki (16 km) oraz do węzła Skórowo (13 km). Łącznie powstaje ponad 29 km drogi o podwyższonej trwałości. Według wykonawców beton charakteryzuje się wieloletnią odpornością na obciążenia oraz poprawia widoczność nocą dzięki jaśniejszej powierzchni, co przekłada się na większe bezpieczeństwo użytkowników.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.