[Poznań] IKEA otwiera ośrodek Shared Services

04 grudnia 2017

W dniu 30 listopada otwarte zostało pierwsze biuro IKEA w Polsce zaprojektowane w oparciu o koncept Activity Based Workplace. Jest to nowa siedziba dla 500 pracowników IKEA Business Service Center w Poznaniu.

IKEA World of Working (IWOW) jest organizacją będącą częścią IKEA Services AB z siedzibą w Szwecji. Jej zadaniem jest kreowanie lepszych warunków codziennej pracy w biurze. IWOW wspiera pozostałe organizacje należące do Grupy IKEA we wdrażaniu konceptu Activity Based Workplace w swoich biurach, za cel stawiając sobie, aby wszystkie nowo powstające przestrzenie biurowe były projektowane zgodnie z jego założeniami, za każdym razem indywidualnie dopasowując się do lokalnych potrzeb. Pierwsze takie miejsce zaprojektowane zostało kilka lat temu w sąsiedztwie sklepu IKEA Malmo w Szwecji. Teraz IKEA wdraża koncepcję ABW w kolejnych krajach: 30 listopada otwarte zostało pierwsze takie biuro poza granicami Szwecji - nowa siedziba dla 500 pracowników IKEA BSC w Poznaniu, w kolejce czekają zaś biura zlokalizowane m.in. w Niemczech, Francji i Chinach.

Budynek znajduje się na poznańskim Franowie i sąsiaduje ze sklepem IKEA. Wprowadziło się do niego 500 pracowników. W ciągu kolejnych pięciu lat firma zamierza podwoić liczbę zatrudnionych, co uwzględnia projekt architektoniczny. Powierzchnia całkowita przestrzeni biurowej zlokalizowanej na I piętrze budynku to 7950 mkw., z czego część na najbliższe lata przeznaczona jest na wynajem (2200 mkw.). Biuro zostało wykończone w standardzie Breeam Excellent, posiada proekologiczne rozwiązania. Atutem budynku są duże okna wzdłuż całej fasady dające naturalne oświetlenie oraz dwa patia wewnętrzne z roślinnością. Pracownicy docenią też duży bezpłatny parking.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.