GDDKiA złożyła wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego odcinka drogi ekspresowej S5 pomiędzy Ostródą a Grudziądzem. Dokumenty trafiły do RDOŚ w Olsztynie i Bydgoszczy, ponieważ trasa przebiega przez dwa województwa. Postępowania środowiskowe określą zarówno przebieg przyszłej drogi, jak i zasady jej realizacji, w tym środki minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko oraz bezpieczeństwo mieszkańców. W obu regionach przewidziane są konsultacje społeczne.
We wnioskach wskazano warianty ocenione jako najkorzystniejsze w analizach wielokryterialnych. W części kujawsko-pomorskiej rekomendowany jest wariant W1A o długości 39 km, obejmujący trzy węzły drogowe oraz zestaw 42 obiektów inżynierskich, w tym konstrukcji pełniących funkcje ekologiczne. Przewidziano również budowę Obwodu Utrzymania Drogi i pary Miejsc Obsługi Podróżnych.
W części warmińsko-mazurskiej wybrano wariant W4 o długości 48,5 km, obejmujący cztery węzły oraz 118 obiektów inżynierskich, w tym przejścia dla zwierząt i przepusty zaprojektowane z uwzględnieniem ciągłości korytarzy ekologicznych.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.