[Warszawa] JLL wspólnie ze stołecznym ratuszem bierze pod lupę ulice handlowe

21 maja 2018

Firma doradcza JLL i miasto Warszawa nawiązują współpracę. Jej celem jest zbudowanie strategii rozwoju śródmiejskiego handlu, w tym wskazanie miejsc o największym potencjale do wykreowania nowych lokalizacji zakupowych oraz zwiększenie atrakcyjności tzw. high streets zarówno dla potencjalnych najemców, jak i klientów.

- To działanie wpisuje się w szerszą strategię odnowy centrum Warszawy, które ma być miejscem przyjaznym, sprzyjającym różnorodnym stylom życia i sposobom spędzania wolnego czasu. Zmianom będą towarzyszyły inwestycje w poprawę jakości i estetyki przestrzeni publicznej, co spowoduje, że będzie bardziej przyjazna dla użytkowników centrum - mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i dodaje – Równocześnie działamy także po drugiej stronie Wisły. Właśnie rozpoczęły się konsultacje społeczne handlowych ulic Pragi.

W ramach partnerstwa eksperci JLL przeprowadzą trzy badania. Pierwsze z nich zaangażuje konsumentów, sprawdzając postrzeganie śródmiejskiego handlu oraz wskazanego przez JLL obszaru w Śródmieściu. Drugą grupą docelową będą sieci handlowe, czyli potencjalni najemcy, których JLL zapyta o pożądany kierunek zmian na ulicach oraz zidentyfikowanie barier ich rozwoju. Celem trzeciej analizy będzie policzenie liczby pieszych (tzw. footfallu) w badanym obszarze, a także obserwacja, w jaki sposób korzystają oni z danej przestrzeni, np. czy czują się w niej swobodnie. Za tym pójdą konkretne rekomendacje działań mające na celu zwiększenie atrakcyjności ulic handlowych.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.