Po wielu latach wstępnych analiz i planów, MPK Wrocław ogłosiło przetarg na zaprojektowanie nowoczesnej zajezdni tramwajowej na osiedlu Leśnica, w rejonie Nowych Żernik. Projekt oznacza początek największej inwestycji w infrastrukturę transportową w powojennej historii Wrocławia. Szacowany koszt budowy przekroczy miliard złotych, a zakończenie prac projektowych jest planowane na najbliższe 18 miesięcy.
Lokalizacja nowej zajezdni
Zajezdnia zostanie ulokowana w obszarze Nowych Żernik, na terenie graniczącym z torami kolejowymi od południa oraz autostradową obwodnicą Wrocławia (A8) od wschodu. W północno-wschodniej części działki znajdują się zabudowania mieszkalne osiedla. Dzięki tej strategicznej lokalizacji obiekt usprawni funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w zachodniej części miasta, odciążając obecne trzy zajezdnie, które obsługują wschód Wrocławia.
Główne funkcje i wyposażenie
Nowa zajezdnia ma pomieścić 150 nowoczesnych tramwajów. Obiekt zostanie wyposażony w:
- Warsztaty serwisowe i remontowe, które umożliwią skomplikowane naprawy na miejscu, eliminując konieczność zlecania ich firmom zewnętrznym.
- Myjnię i lakiernię, zapewniające utrzymanie pojazdów w doskonałym stanie technicznym i wizualnym.
- Centrum obsługi technicznej oraz Centrala Ruchu, odpowiedzialne za bieżące operacje logistyczne.
- Zaawansowaną infrastrukturę diagnostyczną, wspierającą precyzyjne i szybkie wykrywanie usterek.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.