Zmienia się stacja Pilawa

23 stycznia 2018

Na linii Otwock – Lublin przebudowywane są tory oraz wszystkie stacje i przystanki. Montowane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Trwają roboty na wiaduktach i mostach. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie zyskają wyższy komfort obsługi a podróże między Lublinem a Warszawą będą krótsze.

Od czerwca 2017 r. modernizowana jest linia Otwock - Lublin. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Pociągi zostały zastąpione komunikacją autobusową a pociągi dalekobieżne Warszawa - Lublin jeżdżą specjalnie przygotowaną trasą objazdową przez Łuków i Parczew.

W Pilawie, po przebudowie stacji, pasażerowie będą korzystać z dwóch nowych peronów, wyposażonych w wiaty, ławki, zegary, oświetlenie i tablice informacyjne. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wygodne dojście zapewni nowe przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Będą ścieżki dotykowe, które ułatwią poruszanie się po peronach osobom niedowidzącym. Ustawione zostaną stojaki rowerowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują w Pilawie Lokalne Centrum Sterowania, które dzięki systemom komputerowym, zapewni sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów od Otwocka do Pilawy.

Obecnie w Pilawie trwa rozbiórka starych peronów. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Wykonawca zdjął 5 km starej sieci trakcyjnej i wbił ponad 100 fundamentów nowych słupów. Trwają prace przy budowie tunelu dla pieszych. Na trasie od Otwocka do Pilawy zgromadzono już materiały do budowy nowych torów m.in. 20 tysięcy podkładów, około 14 tysięcy ton tłucznia i kruszyw.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.