Komentarz ekspercki: Magdalena Frątczak, Szefowa sektora handlowego w CBRE.
W 2018 roku firma CBRE spodziewa się dużego wzrostu na rynku powierzchni handlowych. Szacuje, że do użytku zostanie oddanych 460 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, czyli aż o 27% więcej niż w 2017 roku. Dodatkowo, modernizacji ulegną dotychczasowe obiekty, ponieważ w sektorze handlowym do głosu dochodzą nowe trendy.
Polski rynek centrów handlowych rozwija się dynamicznie w pięciu kierunkach.
Kierunek #1: centra społecznościowe
Centra handlowe przestają być wyłącznie destynacją zakupową, a stają się centrami społecznościowymi. Zyskują rozbudowane funkcje rozrywkowo-rekreacyjne, kulturalne, są wzbogacane o przestrzeń publiczną. Dzięki temu klienci traktują je jako miejsce spotkań i różnorodnych form spędzania wolnego czasu. Przykładem może być nowo otwarte Forum Gdańsk.
Kierunek #2: wygodne zakupy na małej przestrzeni
Lokalne centra handlowe typu „convenience” są coraz popularniejsze. To mniejsze obiekty umożliwiające szybkie i sprawne zakupy pierwszej potrzeby. Centra tego typu muszą być dobrze zlokalizowane i oferować łatwy dostęp do parkingu. Najczęściej są budowane w mniejszych miastach, do 20 tys. mieszkańców.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.