Centra handlowe w aglomeracjach - Olsztyn

17 marca 2017

W Olsztynie działa pięć centrów handlowych o łącznej powierzchni 121 000 mkw. Trendem charakterystycznym ubiegłego roku, podobnie jak i w poprzednich latach, były rewitalizacje i rekomercjalizacje starszych obiektów. Zmiany będą kontynuowane także w tym roku – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach I kw. 2017 r. | Olsztyn”.

Rozwój rynku centrów handlowych w Olsztynie zapoczątkowały w latach 90. sieci hipermarketów – Tesco i Auchan, które zbudowały tu własne obiekty. Najnowszym, a zarazem największym centrum w mieście jest ukończona w 2014 roku Galeria Warmińska o powierzchni 42 500 mkw., w której działa 170 lokali m.in. supermarket Piotr i Paweł, sklep RTV Euro AGD, Multikino, marki z grupy Inditex i LPP, H&M, TK Maxx, Smyk, Carry i Martes Sport.

Ważnym punktem na handlowej mapie Olsztyna jest galeria handlowa Aura o powierzchni ponad 24 000 mkw. ze stoma sklepami. W ubiegłym roku obiekt przeszedł znaczące zmiany. Ukończono tu przebudowę strefy restauracyjnej „Strefa Smaku”, w której swoje lokale otworzyły sieci Olimp, Asia Hung, Na Zdrowie! Fresh, Cukiernia Sowa i Grycan. W Aurze pojawiają się także nowi najemcy, np. English Home, Wittchen, Happy Mum, a dotychczasowi, tacy jak Reserved czy 4F, modernizują i powiększają salony. W tym roku w centrum pojawi się także nowy operator spożywczy - marka Carrefour.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.