Firmy planują więcej inwestować w technologie w swoich biurach

12 lipca 2018

Z raportu CBRE „EMEA Occupier Survey 2018” wynika, że 62% przedsiębiorstw planuje w ciągu najbliższych 3 lat zwiększyć nakłady inwestycyjne na technologie związane z nieruchomościami. Eksperci zwracają uwagę, że nowe rozwiązania będą bardziej niż dotychczas skupiały się na pracowniku, a nie budynku. Dziś 2 na 3 firmy inwestują w systemy zarządzania energią, w przyszłości postawią raczej na aplikacje nawigujące dla personelu i klientów. Technologiczna zmiana wiąże się również z tworzeniem nowych stanowisk.

– Z naszego badania wynika, że aż 69% organizacji zdaje sobie sprawę, że w najbliższych latach innowacje zaczną mieć duży wpływ na prowadzoną przez nie działalność biznesową. Co więcej, w coraz większym stopniu technologia staje się scalona z obiektami, w których firmy mają swoje biura. Kluczem do zrozumienia i właściwego wykorzystania innowacyjnych możliwości na rynku nieruchomości jest jednak przejście od myślenia skupionego na budynkach do podejścia zorientowanego na użytkowników. Najemcy coraz częściej zdają sobie z tego sprawę, bo już dziś w wielu biurowcach możemy korzystać między innymi z aplikacji do odnalezienia interesującej nas lokalizacji czy sterowania najbliższym otoczeniem np. światłem i temperaturą przy swoim biurku. Takich rozwiązań „user experience” będziemy mieć coraz więcej – mówi Igor Czmyr, szef działu strategii środowiska pracy w CBRE.

Teraz budynek, w przyszłości człowiek

Eksperci CBRE dostrzegli wyraźne różnice między aktualnymi i przyszłymi celami zastosowania innowacji w nieruchomościach. Historycznie i obecnie zdecydowana większość najemców wykorzystuje nowoczesne technologie w celu zwiększenia wydajności operacyjnej – tak w przeprowadzonej ankiecie odpowiedziało 62% przedstawicieli firm. W przyszłości będzie to natomiast istotne dla 42% przedsiębiorstw. W najbliższych latach celem stosowania technologii będzie przede wszystkim podnoszenie jakości „user experience” i zwiększenie zadowolenia pracowników, klientów i partnerów biznesowych (56% odpowiedzi).

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.