Miasta regionalne z lepszą ofertą handlową

13 marca 2018

W 2017 roku w miastach regionalnych przybyło jedynie ok. 65,6 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych. Na dziesięciu rynkach lokalnych działa ich obecnie 70 o łącznej powierzchni ok. 2 mln mkw., co stanowi ponad 17% całkowitych zasobów w Polsce. Łącznie obsługują ponad 2,3 mln konsumentów.

- W 2017 roku inwestorzy skupiali się głównie na rozbudowach i modernizacjach istniejących centrów handlowych, dostrzegając konieczność dostosowywania ich do zmieniającej się rzeczywistości i oczekiwań potencjalnych klientów. Do miast regionalnych dotarły trendy obecne już w głównych aglomeracjach kraju: zwiększanie powierzchni rekreacyjnych i sportowych, rozbudowa oferty gastronomicznej, a także wprowadzanie rozwiązań podnoszących komfort zakupów - mówi Katarzyna Michnikowska, Dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Lublin najbardziej handlowy

Obecnie na jedno centrum handlowe w miastach regionalnych przypada średnio ok. 33 tysiące potencjalnych klientów (najwięcej w Częstochowie i Toruniu, najmniej w Rzeszowie i Lublinie). Największą liczbą obiektów może pochwalić się Lublin – po oddaniu do użytku IKEA Skende Shopping (57,5 tys. mkw.) w mieście działa 14 galerii. Tu jednocześnie nasycenie powierzchnią handlową jest największe, a poziom pustostanów utrzymuje się na średnim poziomie 4,6%.

Na drugim miejscu pod względem liczby centrów handlowych znajduje się Bydgoszcz, gdzie działa ich 10. Pierwszą trójkę zamykają Białystok i Rzeszów z 9 obiektami. Najmniejszym rynkiem jest obecnie Olsztyn z powierzchnią 121 tys. mkw. w pięciu obiektach.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.