Najdroższe ulice handlowe świata

15 listopada 2017

Z najnowszego raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield "Main Streets Across the World (Główne ulice handlowe świata)" wynika, że wskutek dynamicznego wzrostu czynszów, New Bond Street w Londynie została trzecią najdroższą ulicą handlową świata, a nowojorska Górna Piąta Aleja i dzielnica Causeway Bay w Hongkongu ponownie zajęły pierwsze i drugie miejsce w globalnym rankingu.

Tegoroczny 29. raport przedstawia ranking 451 najdroższych ulic handlowych świata w 68 krajach w oparciu o dane własne firmy Cushman & Wakefield dotyczące wysokości czynszów za najlepsze powierzchnie handlowe.

Najdroższą ulicą handlową świata jest nadal Górna Piąta Aleja w Nowym Jorku, gdzie średni roczny czynsz za metr kwadratowy powierzchni wynosi 28 262 euro. Drugie miejsce w rankingu ponownie zajęła hongkońska dzielnica Causeway Bay pomimo spadku czynszów o 4,7% do 25 673 euro za mkw. rocznie.

W tegorocznym rankingu na trzecie miejsce awansowała londyńska New Bond Street, gdzie czynsze wzrosły od ubiegłego roku o ponad jedną trzecią (w walucie lokalnej) do 16 200 za mkw. rocznie. Wzrost ten w porównaniu z innymi lokalizacjami świata świadczy o bogatej ofercie handlowej Londynu i silnym popycie na najbardziej atrakcyjną powierzchnię handlową w dzielnicy West End.

Z czynszami na poziomie 13 500 euro za mkw. rocznie (wzrost o 12,5%) Via Montenapoleone w Mediolanie zajęła czwarte miejsce w globalnym zestawieniu, natomiast paryskie Pola Elizejskie, gdzie średni czynsz wynosi 13 255 euro za mkw. rocznie i nie zmienił się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, spadły na piątą pozycję.

- Pomimo napływających z mediów wielu negatywnych informacji, globalny rynek handlowy nadal dynamicznie się rozwija, odpowiadając na zmiany technologiczne i demograficzne na całym świecie. Najbardziej prestiżowe lokalizacje, takie jak Górna Piąta Aleja w Nowym Jorku, Causeway Bay w Hongkongu i londyńska New Bond Street, cieszą się największym zainteresowaniem międzynarodowych marek dążących do zapewnienia klientom nowych i ciekawych atrakcji. Najbardziej innowacyjne sieci handlowe łączą platformy sprzedaży w sieci z zakupami w sklepach stacjonarnych, tworząc dla klientów wielokanałową formę dystrybucji, czyli tzw. omnichannel, ale profil i lokalizacja odgrywają bardzo ważną rolę w segmencie premium. - komentuje Darren Yates, autor raportu i dyrektor działu badań rynku handlowego w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.