Nasycenie powierzchnią centrów handlowych

19 kwietnia 2018

Aglomeracja wrocławska z największym nasyceniem powierzchnią centrów handlowych wśród polskich aglomeracji. W których regionach Polski nasycenie powierzchnią komercyjną rośnie, a gdzie jest najwyższy wskaźnik pustostanów? Polska Rada Centrów Handlowych, we współpracy z ekspertami, podsumowała miniony rok w branży w raporcie PRCH RETAIL RESEARCH FORUM.

Nasycenie powierzchnią centrów handlowych  

Wśród największych skupisk miejskich w Polsce, najwyższe średnie nasycenie powierzchnią centrów handlowych ma aglomeracja wrocławska (948 mkw. na 1000 mieszkańców). Na drugim miejscu plasuje się aglomeracja poznańska (891 mkw.), a na trzecim – trójmiejska (732 mkw.). Aglomeracja warszawska notuje wyraźnie niższą liczbę metrów kwadratowych przestrzeni komercyjnych przypadających na 1000 mieszkańców (623 mkw.). Nasycenie w aglomeracjach katowickiej, krakowskiej, łódzkiej i szczecińskiej występuje na dość podobnym poziomie – w granicach od 540 do 581 mkw./1000 mieszkańców.

Ogólne nasycenie powierzchnią centrów handlowych w Polsce wyniosło w 2017 roku 306 mkw. na 1000 mieszkańców, czyli wzrosło o 8 mkw. w porównaniu do 2016 r. Ze względu na trwające budowy obiektów wskaźnik ten stale rośnie. Najwięcej nowej powierzchni komercyjnej przybyło w aglomeracjach, stanowiąc 61% całorocznej podaży. To efekt otwarcia nowych centrów, m.in. Galerii Północnej w Warszawie, Wroclavii we Wrocławiu i Serenady w Krakowie. Jednak w przeliczeniu liczby metrów kwadratowych powierzchni przypadającej na 1000 mieszkańców, widoczniejszy wzrost nastąpił w dużych miastach (200 – 400 tys. mieszkańców).

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.