W branży nieruchomości panuje powszechne przekonanie, że to kobiety ostatecznie decydują o zakupie. Jak jest w rzeczywistości? Sieć biur nieruchomości Metrohouse wraz z serwisem RynekPierwotny.pl przeprowadziły na ten temat badania.
Nie ma lepszych obserwatorów zachowań klientów niż agenci nieruchomości i deweloperzy, którzy każdego dnia współpracują z potencjalnymi nabywcami domów i mieszkań. Agenci Metrohouse mieli za zadanie odpowiedzieć na kilka pytań związanych ze współpracą ze swoimi klientami. RynekPierwotny.pl z kolei przeprowadził sondę wśród swoich klientów – deweloperów. Postanowiliśmy więc przyjrzeć się bliżej sytuacji, kiedy przed wyborem o zakupie nieruchomości stoi para/małżeństwo.
Kobieta jako pierwsza rozpoczyna poszukiwanie mieszkania
Okazuje się, że nieco częściej niż mężczyźni, pierwszy kontakt z agencją nieruchomości inicjowany jest przez kobiety (59%), które zwykle namawiają swojego partnera do obejrzenia nieruchomości. Jest to wprawdzie jeszcze niewielka różnica procentowa, ale jeśli spojrzymy na odpowiedzi na drugie pytanie, nie mamy już żadnych wątpliwości. Aż 81 proc. ankietowanych odpowiedziało, że ostatnie zdanie przy zakupie należy do kobiety.
– Mam nieodparte wrażenie, że to kobiety stawiają tę przysłowiową ostatnią "kropkę nad i", rozmawiając ze swoim partnerem tak, aby miał poczucie, iż decyzja jest ich wspólną. Kobiety potrafią wyobrazić sobie, jak mieszkanie deweloperskie będzie wyglądało po wykończeniu pod klucz, przedstawiając tę wizję swojemu partnerowi - komentuje Aneta Thomas, doradca Metrohouse z Krakowa.
Inni doradcy są podobnego zdania: - Kobiety są najczęściej osobami decyzyjnymi, chociaż na pierwszy rzut oka wygląda, że to mężczyzna jest poszukujący i zdecydowany. Jednak to finalnie kobiety dokonują wyboru, opierając się zazwyczaj na subiektywnej ocenie nieruchomości, często połączonej z intuicją i własną wizją wymarzonego mieszkania - dodaje Luiza Biesik z warszawskiego biura Metrohouse.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.