Omnichannel po polsku

13 czerwca 2017

W czasach rewolucji cyfrowej i dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce, tradycyjny handel staje przed coraz większymi wyzwaniami. Wśród nich są m.in. konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości, w której internet i nowe technologie odgrywają kluczową rolę.

Wielokanałowość sprzedaży to podstawa

- W dzisiejszym handlu rozwijanie marki wielokanałowo jest niezwykle istotne. Sprzedaż online i offline w dobie rewolucji cyfrowej powinna płynnie się przenikać. Zgodnie z ideą omnichannel, przyszłością handlu jest prowadzenie sprzedaży online równocześnie zachęcając klientów do tradycyjnych zakupów. Jest to jedno z największych wyzwań dla sieci handlowych, ale takie podejście spełnia aktualne oczekiwania konsumentów i nie skazuje centrów handlowych na utratę ich pozycji rynkowej.

Knight Frank w ramach swojego najnowszego badania przyjrzał się w jakim stopniu jest to realizowane przez największe sieci handlowe obecne na polskim rynku. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że mimo iż jesteśmy na początku drogi, coraz więcej marek obecnych w Polsce rozumie perspektywę klienta, który postrzega sieć sprzedaży jako jedną całość bez względu na miejsce i kanał zakupu. Wprowadzane są rozwiązania, które zacierają granice między dwoma kanałami sprzedaży i wzajemnie je uzupełniają. – komentuje Elżbieta Czerpak, Dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.