Pokolenie Henry wyzwaniem dla zarządców centrów handlowych

08 czerwca 2017

Komentarz ekspercki: Anna Malcharek, Dyrektor Zarządzająca Gemini Holding.

Potrzeby i oczekiwania konsumentów są jednym z priorytetów podczas przygotowywania długofalowej strategii funkcjonowania centrum handlowego. Pracując nad koncepcją naszego najnowszego obiektu w Tychach, wzięliśmy pod uwagę dynamicznie zmieniające się zachowania klientów, kształtujące sposoby konsumpcji, i w konsekwencji wpływające na tworzenie się grup klientów o specyficznych cechach i wymaganiach.

Na polskim rynku wykształciła się silna grupa konsumentów aspirujących do miana wyższej klasy średniej. Jej przedstawiciel to tak zwany Henryk (z ang. High Earner Not Rich Yet), który jest mieszkańcem dużego miasta, mieszczącym się w przedziale wiekowym 26-45 lat. Posiada wykształcenie wyższe, a jego dochód netto wynosi co najmniej 3 tys. zł. Lubi wygodne życie w zgodzie ze sobą, ceni niezależność, korzysta z najnowszych technologii, szuka emocji. Jednocześnie mieszka na kredyt i obawia się problemów w życiu osobistym. Henrykowie deklarują, że gadżety technologiczne ułatwiają życie oraz są synonimem wiedzy i otwartego umysłu (Na podstawie raportu „Pokolenie Henry”, GfK Clue PR, luty 2017.).

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.