Polski rynek powierzchni centrów handlowych dochodzi do ściany?

30 października 2019

Taki wniosek można wysnuć analizując najnowszy raport CBRE "Market View: polski rynek handlowy po III kw. 2019". Co prawda nadal odnotowany jest przyrost całkowitej podaży o 2,5 proc rok do roku, ale jest on najmniejszy w ciągu ostatnich dwóch dekad.

W podsumowaniu czytamy, że jest to efektem nasycenia rynku, który wyhamował, choć tempo rozwoju zależy od wielkości miasta i jego nasycenia powierzchniami handlowymi. W głównych ośrodkach coraz trudniej o atrakcyjną działkę, dlatego na popularności zyskuje rozbudowa i modernizacja już istniejących obiektów. W mniejszych miejscowościach, poniżej 100 tys. mieszkańców, realizowanych jest aż 84 proc. wszystkich projektów, a prym wiodą drobniejsze formaty oraz parki handlowe.

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.