Ponad 70 proc. stażystów ma szansę na dalsze zatrudnienie

11 października 2016

Rynek pracy zaczyna odczuwać skutki niżu demograficznego. Tym większe otwarcie polskich firm na programy kierowane do młodych osób, które, przeprowadzane z użyciem odpowiednich technik rekrutacyjnych, pozwalają pozyskiwać młode talenty spośród studentów i świeżo upieczonych absolwentów uczelni wyższych. Choć dostanie się na staż nie jest łatwe, jak podaje Fundacja Rozwoju Talentów, aż 70 proc. uczestniczących w programach ma szansę na dalszą współpracę z pracodawcą.

Choć skutki niżu demograficznego dopiero zaczynają być odczuwalne na rynku pracy, tendencja ta będzie się pogłębiać. Już dziś 32 proc. firm ma problem z zatrudnieniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, jak wynika z badania „International Business Report”, przeprowadzonego w 2015 r. przez Millward Brown dla Grant Thornton International wśród 10 tys. średnich i dużych przedsiębiorstw z 36 krajów świata, w tym 200 z Polski.

Co więcej, zgodnie z badaniem ManpowerGroup z ubiegłego roku, Polska znajduje się na 20. miejscu na świecie pod względem niedoboru talentów. Najbardziej pożądani specjaliści na rynku pracy to m.in. pracownicy IT, technicy, inżynierowie, pracownicy księgowości i finansów oraz przedstawiciele handlowi.

- Jeszcze rok temu najczęściej wspieraliśmy rekrutacje do działów produkcji oraz IT. Obserwując naszych partnerów biznesowych widzimy jednak, że problem niedoboru odpowiednich kandydatów powiększa się również w innych działach. Dlatego ciągle szukamy nowych rozwiązań i pomysłów, by móc wspierać nawet te najtrudniejsze rekrutacje – mówi Anna Dyl, koordynatorka programów rekrutacyjnych i rozwojowych w Fundacji Rozwoju Talentów.

70 proc. młodych talentów ma szansę na dalszą współpracę z pracodawcą

Aktywne działania w celu pozyskiwania młodych talentów to dziś jedna z podstawowych inicjatyw rekrutacyjnych, stosowanych przez działy HR dużych i średnich firm. Jak wynika z badania „Praktyki zarządzania talentami w Polsce – czyli jak efektywnie identyfikować, rozwijać i utrzymywać talenty w firmie”, opublikowanego w 2016 r. przez zespół Doradztwa HRM partners S.A., od młodych talentów oczekuje się m.in. orientacji na cel i rezultat (74 proc.), zaangażowania, kreatywności, innowacyjności i poszukiwania rozwiązań (56 proc.), otwartości na zmiany i elastyczności (54 proc.) oraz nastawienia na rozwój (51 proc.).

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.