Najważniejszym wydarzeniem na poznańskim ryku handlowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy było otwarcie Posnanii o powierzchni 100 tys. mkw., które przyciągnęło nowe marki z sektora „premium”, takie jak: Diesel, U.S. Polo Assn. czy Pepe Jeans. Obecnie w aglomeracji działa 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni 692 400 tys. mkw. Nasycenie powierzchnią handlową (832 mkw./1 000 mieszkańców) jest najwyższe w kraju, a w budowie jest kolejna inwestycja - podsumowuje firma doradcza Colliers International.
W związku ze wzrastającą konkurencją – głównie pojawieniem się Posnanii z bogatą ofertą handlowo-rozrywkową i nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi podnoszącymi komfort zakupów – istniejące centra handlowe w Poznaniu podjęły działania rekomercjalizacyjne, modernizacyjne i remontowe. Rebranding i remont przeszło centrum handlowe Poznań City Center (obecnie Avenida), gdzie na 4,5 tys. mkw. otworzył się sklep Peek & Cloppenburg. Nowi najemcy pojawili się również w Starym Browarze (Martes Sport Premium, Jack&Jones, Freya), Galerii Malta (Sleep Planet, Guess) i Plaza Poznań (Tezenis, Bialcon). Modernizację przechodzi także najstarsze centrum handlowe w aglomeracji – ETC Swarzędz, którego otwarcie ma nastąpić w II połowie tego roku.
Nowe projekty
Obecnie w Poznaniu, w sektorze centrów handlowych, realizowana jest jedna inwestycja – rozbudowa parku handlowego Franowo, w ramach której powstanie 7,5 tys. mkw. nowej powierzchni przeznaczonej między innymi dla sklepów Piotr i Paweł (1 630 mkw.), Media Expert (820 mkw.) i Martes Sport (670 mkw.). Otwarcie rozbudowanej części obiektu planowane jest w drugiej połowie br.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.