Jak wynika z raportu CBRE „Poland Real Estate Market Outlook 2025”, rok 2024 był okresem najbardziej intensywnej działalności inwestycyjnej w sektorze nieruchomości handlowych od dziewięciu lat. W Polsce oddano do użytku aż 73 nowe obiekty handlowe, a kolejne 23 zostały rozbudowane. Łącznie przybyło 610,2 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, a większość projektów stanowiły parki handlowe, które dynamicznie zyskują na popularności.
Na koniec 2024 roku zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce osiągnęły łączną wartość 14,96 mln mkw. Intensywność działań inwestycyjnych była najwyższa od 2015 roku. Według Mariusza Majkowskiego, dyrektora działu wynajmu powierzchni handlowych w CBRE, niemal wszystkie realizacje skupiły się na formacie parków handlowych, które stanowią obecnie najatrakcyjniejszą opcję dla inwestorów. „Krótki czas budowy i rosnąca popularność wśród najemców sprawiają, że parki handlowe dominują na rynku” – podkreśla ekspert.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.