Ekipy realizujące odcinek S7 rozpoczęły nasuwanie pierwszych segmentów estakady będącej częścią tej trasy. Obiekt o długości niemal 1,6 kilometra połączy okolice ulic Łowińskiego i Morcinka.
Kolejne segmenty obiektu są przygotowywane na specjalnym stanowisku prefabrykacji, gdzie w szalunku układa się zbrojenie, a następnie je betonuje. Po stężeniu betonu i sprężeniu generalny wykonawca, przy pomocy siłowników, wysuwa kolejne segmenty na podpory estakady.
Reklama
Początkowo estakada pobiegnie wzdłuż torów kolejowych, a następnie skręci w prawo nad torami i płynącą pod nimi rzeką Dłubnią. Zakończenie operacji nasuwania segmentów i połączenie obydwu części jezdni drogi S7 planowane jest w sierpniu przyszłego roku.
Nowohucka estakada będzie najdłuższą tego typu budowlą w Polsce. Krakowski obiekt stanowi część budowanego odcinka S7 Widoma - Kraków Nowa Huta. To ostatni fragment trasy ekspresowej, która połączy Warszawę i Kraków. Wykonawcą trasy z Widomej do Nowej Huty jest konsorcjum Gülermak i Mosty Łódź. Wartość prac to nieco ponad 1 mld złotych.