Parafowane dokumenty dotyczą realizacji kontraktu trasy ekspresowej na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycja powstanie w formule "projektuj i buduj", a za jej wykonanie odpowiada konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud.
Nowy fragment trasy będzie miał ponad 22 kilometry długości. Realizacja tego projektu zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Konsorcjum ma teraz dziesięć miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Reklama
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szacuje, że jej procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Inwestycja przewiduje m.in.: budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, budowę węzłów drogowych: Oborniki oraz Chludowo, budowę 38 obiektów inżynierskich, budowę miejsc obsługi podróżnych Oborniki Wschód oraz Oborniki Zachód, a także przygotowanie Obwodu Utrzymania Drogowego.
Trasa ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty natomiast na wysokości Obornik ekipy konsorcjum postawią nowy most, który zapewni przeprawę przez rzekę. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy wielkopolskiej stolicy.
Wartość podpisanej umowy to ponad 853 mln złotych. Aktualny harmonogram zakłada, że kierowcy skorzystają z nowej trasy od drugiego kwartału 2028 roku. Obecnie trwają prace projektowe dla pozostałych odcinków S11. Finalnie całość połączy Poznań z Piłą.