Odcinek, nad którym będą pracować jej specjaliści poprowadzi od Poznania do Obornik. To droga o długości ponad 22 kilometrów, która ma być gotowa za cztery lata.
Prace projektowe zlecono niedawno spółce Lafrentz Project, wchodzącej w skład Grupy Lafrentz. Inwestycja komunikacyjna powstanie we współpracy z konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Aktualnie trwają już inwentaryzacje przyrodnicze, a także pomiary geodezyjne.
Reklama
Zakres zlecenia obejmuje przygotowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej S11 oraz budowę i przebudowę dróg w zakresie jej oddziaływania. Istniejący odcinek drogi krajowej nr 11, z chwilą oddania do użytkowania projektowanej ekspresówki, zostanie pozbawiony dotychczasowej kategorii i zaliczony do kategorii dróg wojewódzkich.
Inwestycja zakłada także powstanie dodatkowych jezdni zapewniających dostęp do nieruchomości, które w wyniku budowy trasy utracą połączenia z drogą publiczną. Na wysokości Obornik powstanie nowy most, który zapewni przeprawę przez Wartę w ciągu trasy ekspresowej. W ramach kontraktu oddane do użytku zostaną też dwa węzły drogowe - Oborniki oraz Chludowo - jak również 38 obiektów inżynierskich, w tym np. Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy wielkopolskiej stolicy.
Ponad 22-kilometrowy odcinek trasy S11 realizowany jest w formule „projektuj i buduj”. Początek prac budowlanych planowany jest na przełom 2025/2026 roku, a ich zakończenie na 2028 rok. Wartość całego zlecenia i parafowanej umowy wynosi ponad 853 mln złotych. Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa i docelowo będzie miała 580 kilometrów długości. W przyszłości będzie stanowiła korytarz komunikacyjny pomiędzy aglomerację śląską, wielkopolską a Pomorzem Środkowym.