Postępowanie dotyczy realizacji badań geologicznych, projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę pierwszego odcinka nowej drogi S52. Trasa poprowadzi z Bielska-Białej do Krakowa.
Inwestycja nazywana jest też Beskidzką Drogą Integracyjną. Pierwszy odcinek będzie mieć szesnaście kilometrów i powstanie między przyszłymi węzłami Bielsko-Biała Hałcnów i Bulowice. Przetarg na całość drogi S52 pomiędzy Bielskiem i Krakowem podzielono na cztery osobne postępowania.
Reklama
Przetargi dla kolejnych etapów nowej ekspresówki będą ogłaszane stopniowo. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaczyna od najbardziej na zachód wysuniętego fragmentu, który stanie się także drogą wyjazdową z Bielska-Białej na wschód. Trasa będzie jednocześnie południową obwodnicą Kęt. Powstaną na niej trzy węzły: w Kozach, Kętach, a także Bulowicach.
Kolejny przetarg ma dotyczyć dwudziestokilometrowego odcinka między Chocznią a Kalwarią Zebrzydowską. Ta część trasy będzie równocześnie obwodnicą Wadowic i Kalwarii. Na całym przebiegu Beskidzkiej Drogi Integracyjnej zaplanowano ponad 6,6 tys. odwiertów i prawie 2,4 tys. sondowań. Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość trzynastu metrów. Celem takiego badania jest określenie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.
Droga S52 została zaplanowana jako dwujezdniową arteria z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Łącznie osiągnie 61 kilometrów długości.