Dyrekcja wybrała konsorcjum w składzie: Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa do przygotowania dokumentacji projektowej dla odcinka pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej. Zadanie będzie realizowane do drugiego kwartału 2026 roku.
Opracowanie dokumentacji dotyczy trasy o długości nieco ponad trzynastu kilometrów. Odcinek drogi ekspresowej S7 będzie przebiegać po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Dziekanowie Leśnym, a następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, trasa zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej droga poprowadzi wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, do węzła Wólka Węglowa i węzła Janickiego.
Reklama
Za ulicą Arkuszową w Warszawie trasa zostanie poprowadzona w tunelach - pod Bielanami o długości około kilometra - i pod Bemowem o długości około 1,1 kilometra. Na połączeniu S7 z drogą ekspresową S8 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Koncepcja zakłada również budowę pięciu węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka oraz Warszawa Północ. Działania projektowe pochłoną ponad 54 mln złotych.
Kolejnym krokiem po przygotowaniu dokumentacji i uzyskaniu wymaganych zezwoleń będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych. Pierwsze działania realizacyjne powinny rozpocząć się w 2028 roku. Jako termin oddania inwestycji GDDKiA na razie podaje rok 2032.