Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał decyzję środowiskową dla odcinka drogi ekspresowej S11 Ujście–Oborniki. Wskazano w niej do realizacji wariant nr 2, obejmujący trasę o długości 43,1 km.
Odcinek ten rozpocznie się na przedłużeniu obwodnicy Ujścia, po południowo-zachodniej stronie istniejącej DK11. Nowa trasa ominie tereny zabudowane, przetnie rzekę Wełnę oraz linię kolejową nr 236, a następnie włączy się do realizowanej już obwodnicy Obornik. Przewidziano budowę czterech węzłów drogowych: Chodzież, Budzyń, Rogoźno i Wełna, a także pary MOP-ów z funkcjami komercyjnymi w rejonie Stróżewic.
Reklama
Droga przebiegać będzie przez gminy Ujście, Chodzież, Budzyń, Ryczywół i Rogoźno, w powiatach pilskim, chodzieskim i obornickim. Trasa stanowić będzie ważny element szlaku komunikacyjnego, usprawniając połączenie Poznania z północną częścią kraju, w tym ze środkowym wybrzeżem Bałtyku i Szczecinem.
Zakończenie prac przygotowawczych – w tym badań geologicznych oraz opracowania dokumentacji geologiczno-inżynierskiej – planowane jest na koniec 2025 roku. Po zabezpieczeniu finansowania inwestycji, w 2026 r. ogłoszony zostanie przetarg w formule „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na III kwartał 2026 r., natomiast rozpoczęcie robót budowlanych – na 2028 r.
Wykup nieruchomości rozpocznie się po uzyskaniu decyzji ZRID, co również przewidziano na 2028 r.