Firma Budimex, która prowadzi przebudowę węzła kolejowego Gdynia Port, przeprowadziła już ponad 30 procent wszystkich prac objętych kontraktem. Projekt o wartości 1,5 mld zł netto ma poprawić przepustowość strategicznego węzła kolejowego i umożliwić transport większej ilości ładunków.
W ramach kontraktu pod nazwą „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” Budimex jest odpowiedzialny m.in. za przebudowę stacji kolejowej Gdynia Port wraz z rejonami przedportowymi i infrastrukturą towarzyszącą oraz usprawnienie powiązanych linii kolejowych. Po zakończeniu prac, do portu będą mogły dojeżdżać dłuższe, bo aż 740-metrowe pociągi, transportujące większe ilości towarów.
- Modernizacja węzła kolejowego Port Gdynia to kolejny, niezwykle zaawansowany projekt o strategicznym znaczeniu dla całego krajowego transportu kolejowego, realizowany przez Budimex. Nasze działania obejmują m.in. roboty związane z sieciami trakcyjnymi i okablowaniem, torowe, wodno-kanalizacyjne oraz oczywiście kubaturowe. Zaawansowanie wszystkich prac na kontrakcie wynosi obecnie ponad 30 procent - komentuje Artur Popko, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Budimex SA.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.