Kaponiera. Fotorelacja z Poznania. [07/07/2016]

09 lipca 2016

Przebudowa ronda Kaponiera to jedna z największych i najdłużej realizowanych inwestycji w Poznaniu.

Inwestycja polega na przebudowie węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera. Obejmuje przebudowę ulicy Roosevelta w Poznaniu od skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego i Mostem Teatralnym do Mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej wraz z przebudową ronda Kaponiera, przebudową skrzyżowania ul. Roosevelta z ul. Bukowską oraz ul. Słowackiego, rozbiórką oraz odbudową Mostu Uniwersyteckiego i przebudową skrzyżowania ul. Św. Marcin/Most Uniwersytecki z ul. Dworcową.

W ramach przebudowy inwestycji przewidziano m.in.:

  • przebudowę układu drogowego polegająca na przebudowie układu jezdni i dobudowie pasów ruchu, budowie ciągów rowerowych i przebudowie ciągów pieszych;
  • przebudowę układu torowego tramwajowego;
  • przebudowę sieci trakcyjnej wraz z rozbiórką i budową w nowym miejscu stacji transformatorowej;
  • założenie zieleni;
  • wykonanie konstrukcji oporowych, konstrukcji wsporczych, konstrukcji tunelu dla PST, konstrukcji garażu i części usługowo-handlowej;
  • wykonanie przebudowy przejść podziemnych na Rondzie Kaponiera
  • budowę obiektu kubaturowego wielopoziomowego komunikacyjnego poziom „0” (Most Uniwersytecki) z poziomem „-1” (przejście podziemne Kaponiera) i z poziomem „-2” (przystanek PST);
  • budowę wind i schodów ruchomych;
  • budowę zintegrowanych przystanków komunikacji publicznej;
  • rozbiórkę i odbudowę Mostu Uniwersyteckiego
  • wykonanie wyposażenia wybudowanych obiektów wraz z elementami architektury;
  • wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej;
  • wykonanie wyposażenia dla monitoringu i telematyki;
  • przebudowę, rozbudowę lub budowę infrastruktury technicznej (energetycznej, teletechnicznej, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wodociągowej i ciepłowniczej).

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.