Ułożono 100 km torów, montowane są windy na stacji Rybnik, 20 peronów na przystankach będzie przebudowanych. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza zapewnią lepsze połączenia pasażerskie oraz szybszy i sprawniejszy przewóz towarów w Rybnickim Okręgu Węglowym. Wartość inwestycji wynosi 370 mln zł.
Inwestycja przyniesie wymierne korzyści dla regionu – zwiększenie przepustowości, czyli możliwość kursowania większej liczby pociągów oraz zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, czyli krótsze czasy przejazdu. Dla pociągów regionalnych na odcinku Żory – Rybnik czas przejazdu skróci się do 13 minut w porównaniu do 22 minut obecnie. Dzięki szybszym wyjazdom pociągów towarowych z Rybnickiego Okręgu Węglowego, kolej stanie się bardziej konkurencyjna względem innych środków transportu.
Największa przebudowa stacji Rybnik
Na peronach stacji montowane są windy. Kończy się układanie nowej nawierzchni z płyt na peronie 3. W czerwcu będą gotowe także perony 1 i 2. Na stacji prowadzone są także prace związane z wymianą torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Obok stacji, na wiadukcie kolejowym nad ul. Chwałowicką, zakończono pierwszy etap prac, zabudowę konstrukcji stalowych pod 3 torami. Montaż konstrukcji pod pozostałymi torami rozpocznie się jeszcze w maju.
Wykonawca zajmie się również remontem przystanków. Zostanie przebudowanych 20 peronów m.in. w Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wsi i Nędzy. Nowe perony to dla pasażerów znaczne ułatwienie przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.