Miliardowy kontrakt na modernizację linii kolejowej w Krakowie

19 kwietnia 2017

Konsorcjum składające się ze spółek Grupy Strabag oraz firmy Krakowskie Zakłady Automatyki SA. zmodernizuje 20-kilometrowy fragment linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Jest to obecnie największa inwestycja kolejowa w Polsce, której wartość wynosi 958 mln zł netto. Realizacja projektu potrwa do kwietnia 2021 r.

- Dzisiaj podpisaliśmy umowę na realizację największej inwestycji kolejowej w kraju. Jest to projekt złożony pod względem inżynieryjno-technicznym i stanowi pod tym względem duże wyzwanie. – mówi Alfred Watzl, członek zarządu Strabag Sp. z o. o.

W ramach kontraktu powstanie nowa Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie (SKA). Dobudowane zostaną dwa dodatkowe tory kolejowe między Dworcem Towarowym a Krakowem Płaszowem oraz jeden dodatkowy tor do Bieżanowa. I tu powstaną dwa kolejne przystanki – jeden w ścisłym centrum Krakowa, drugi na obrzeżach. Pierwszy planowany jest na Grzegórzkach, w rejonie ul. Kopernika. Będzie to kolejny, po Dworcu Głównym, największy węzeł przesiadkowy w Krakowie. Drugi zlokalizowany zostanie przy ul. Złocieniowej.

Ponadto Konsorcjum wybuduje dwa mosty kolejowe na Wiśle o długości 234 m oraz 227 m każdy. Kluczowe obiekty mostowe powstaną w rejonie ulic Dietla i Grzegórzeckiej. Kontrakt przewiduje również przebudowę czterech stacji kolejowych: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. Wszystkie stacje wyposażone zostaną w elementy małej architektury oraz system informacji pasażerskiej. Prace obejmą łącznie 55 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady i kładki dla pieszych.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.