We wrześniu rozpoczęła się przebudowa linii Poznań – Piła na 25 km odcinku Poznań – Oborniki Most. Demontowane są tory i sieć trakcyjna. Prace nie wymagają wstrzymania ruchu pociągów. Inwestycja warta 500 mln zł zakończy się w 2019 r. Efektem będzie skrócenie czasu podroży, cztery nowe przystanki oraz przebudowanych 8 stacji i 12 przystanków.
W dniu 3 września PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły modernizację linii Poznań – Piła. Do grudnia potrwają roboty na jednym torze dwutorowej, ponad 25 km linii pomiędzy Poznaniem a Obornikami Most. Obecnie wykonawca demontuje sieć trakcyjną i tory. Prace nie wpływają bezpośrednio na ruch pociągów. Utrzymane są bezpośrednie połączenia pomiędzy Poznaniem, Obornikami a Piłą.
Pierwszy etap prac planowany jest do grudnia 2017 roku. W Wargowie, Złotnikach, Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie zostaną wyremontowane perony od strony zmodernizowanego toru. Będą nowe wiaty, antypoślizgowa nawierzchnia, tablice informacyjne, ławki i oświetlenie. Uwzględnione są, zgodnie z obowiązującymi w PLK standardami, udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących oraz mających trudności z mobilnością. Na przebudowywanym 25 kilometrowym odcinku wymienione zostaną także tory i 9 rozjazdów. Wyremontowane będą 3 wiadukty.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.