Premiera z 2016 w klasie MIDI – nowy Solaris Urbino 10,5 – został zakupiony przez dwóch europejskich przewoźników. Pierwszym z nich jest austriacka firma Postbus, która zdecydowała się na trzy sztuki nowego Urbino o długości dziesięciu i pół metra. Z kolei wielkopolskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „Komorniki” Sp. z o. o. w styczniu podpisało z Solarisem umowę na dostawę dwóch nowych Urbino 10,5, a także sześciu nowych Urbino 12.
Autobus o długości 10,5 metra został przedstawiony po raz pierwszy publiczności podczas targów Transexpo w Kielcach jesienią ubiegłego roku. Pojazd zbudowano w oparciu o moduły 12-metrowego Solarisa nowej generacji, skracając o półtora metra przestrzeń pomiędzy pierwszymi drzwiami nowego Urbino 12 a drugą osią. Co istotne dla przewoźników, w nowej propozycji producenta zastosowano w większości te same elementy poszycia bocznego co w wersji 12-metrowej. Zmiana konstrukcji na krótszą wymogła zmniejszenie rozstawu osi z 5900 mm do 4450 mm, dzięki czemu autobus jest bardziej zwrotny. Dzięki swoim niewielkim rozmiarom i właściwościom skrętnym jest idealnym rozwiązaniem dla ciasnych i wąskich uliczek wielu europejskich miast. Front i tył pojazdu pozostały niezmienione.
W modelu dla austriackiego miasta Lienz zamontowany zostanie mocny silnik DAF/PACCAR MX-11 o mocy 240 kW, który sprosta górzystym terenom tyrolskiej miejscowości. W pojeździe dla polskiego przewoźnika zamontowana zostanie jednostka napędowa Cummins ISB6.7 E6C 250B o mocy 186 kW. Obydwa silniki spełniają restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.