Propozycja tego konkretnego generalnego wykonawcy, jest najkorzystniejsza pod względem finansowym z ośmiu ofert nadesłanych na budowę fragmentu Dukla – Barwinek. Kontrakt ma zostać wykonany w formule „projektuj i buduj”.
Za budowę odcinka Via Carpatia, spółka Polaqua zaproponowała kwotę ponad 1,5 mld złotych. Objęty przetargiem fragment trasy, graniczy bezpośrednio ze Słowacją i według GDDKiA jest jednym z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych. Trasę zaprojektowano na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekami wodnymi. Występuje tam również niemal dwadzieścia obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.