PKP PLK wybrały wykonawcę inwestycji, na którą przygotowano w kolejowym budżecie ponad 1,9 mld złotych. Podpisanie umowy na realizację projektu nastapi najprawdopodobniej w lipcu. Do tego czasu Urząd Zamówień Publicznych przeprowadzi wymaganą procedurę oraz pozyska dokumenty niezbędne do rozpoczęcia robót. Miesiąc po podpisaniu umowy rozpoczną się pierwsze prace na stacji.
Budimex w przetargowej batalii pokonał trzech konkurentów: Torpol, Intercor oraz konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Po modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną. Na stacji powstaną nowe perony, które będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano także ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Ponadto zostanie wybudowany dodatkowy peron od strony ulicy Tunelowej, a perony już istniejące zyskają zadaszenie.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.