Z Gdańska do Starogardu nową drogą

15 marca 2017

Trasa z Gdańska do Starogardu Gdańskiego to jedna z najbardziej obciążonych dróg w województwie pomorskim, dlatego jej przebudowa to niezwykle wyczekiwana inwestycja. 27-kilometrowy odcinek DW 222 zostanie generalnie przebudowany i przejdzie całkowitą metamorfozę. Inwestycję wartą niemal 85 mln brutto zł na zlecenie ZDW Gdańsk zrealizuje Skanska.

– Realizacja tej inwestycji przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz większej płynności i komfortu podróżowania na przedmiotowej drodze – mówi Anna Mątewska, p. o. Zastępcy Dyrektora ds. Inwestycji, ZDW Gdańsk. – Wpłynie również na poprawę warunków życia i zwiększenie mobilności ludności, a także podniesie walory inwestycyjne subregionu i przyczyni się do poprawy spójności województwa. Realizacja inwestycji stworzy podstawy do poprawy warunków transportowych związanych z dojazdami do autostrady A1 w województwie pomorskim, a przez to przyczyni się do rozwoju gospodarczego i społecznego całego województwa – dodaje Anna Mątewska.

Trasa od granicy Gdańska do granicy Starogardu Gdańskiego liczy około 39 km, z czego Skanska przebuduje ponad 27 km. Rozbudową zostaną objęte: odcinek A Gdańsk-Straszyn, odcinek B Żuława-Trąbki Wielkie, odcinek C Gołębiewo Wielkie-Gołębiewko, odcinek D Godziszewo-Starogard Gdański oraz odcinek E Straszyn-Żuława i ciąg pieszo-rowerowy w rejonie ronda w miejscowości Jagatowo. Najdłuższy fragment (ponad 13-kilometrowy) to odcinek będący w granicach powiatu starogardzkiego od Starogardu Gdańskiego do Godziszewa.

– Rozbudowa drogi wojewódzkiej 222 na trasie Starogard Gdański - Gdańsk to długo oczekiwana inwestycja przez mieszkańców gminy i miasta Starogard Gd. – mówi Maria Michel, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Inwestycji, Urząd Gminy w Starogardzie Gdańskim. – Droga odgrywa  bardzo ważną rolę w systemie komunikacyjnym. Dla mieszkańców ma znaczenie strategiczne, bowiem łączy Starogard Gd. z Trójmiastem. Przebudowa wpłynie znacznie na poprawę bezpieczeństwa ruchu samochodowego. Planowane elementy uspokojenia ruchu, przejścia dla pieszych, chodniki, nowe zatoki autobusowe oraz zwiększona ilości punktów świetlnych będzie też miała wpływ na bezpieczeństwo pieszych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że przebudowa drogi niebawem się rozpocznie – dodaje Maria Michel.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.